Binnen het thema van de afgelopen twee weken stond dit boekje centraal.
Al snel ontdekken we gaatjes bij onszelf.
Wat een zonnige dag!
We spelen in de zandbak en op het speeltuig.
Ook hier vinden we verschillende gaatjes.
We spelen in de zandbak en op het speeltuig.
Ook hier vinden we verschillende gaatjes.
In de zandtafel worden er materialen aangeboden met en zonder gaatjes.
We zoeken uit waar er al dan niet zand doorheen kan.
We zoeken uit waar er al dan niet zand doorheen kan.
In de bewegingshoek leren we gericht werpen.
Van op een bepaalde afstand werpen we
een pittenzak of bal door de gaten van de kaas.
Dit is een uitdagende maar leuke oefening.
Van op een bepaalde afstand werpen we
een pittenzak of bal door de gaten van de kaas.
Dit is een uitdagende maar leuke oefening.
Het verhaal werd al voorgelezen uit het boekje, digitaal bekeken
en aan de hand van een kamishibai voorgebracht.
Nu was het tijd voor de verteltafel!
Dit was een groot succes.
en aan de hand van een kamishibai voorgebracht.
Nu was het tijd voor de verteltafel!
Dit was een groot succes.
We stempelen met een appel op een karton.
De kleuters vinden dit vooral een gekke maar toffe activiteit.
De kleuters vinden dit vooral een gekke maar toffe activiteit.
Later rijgen we een touw door de gaten.
Sshhttt, wij moeten ons concentreren!
We prikken gericht op de stippen.
Dit gaat verrassend goed.
We prikken gericht op de stippen.
Dit gaat verrassend goed.
We exploreren met de moeren en de bouten.
Hierbij moeten we de kleuren en vormen samenbrengen.
Hierbij moeten we de kleuren en vormen samenbrengen.
Aan de knutseltafel knippen we stukjes van stroken papier.
Nadien kleven we de stukjes nauwkeurig op de appel.
Nadien kleven we de stukjes nauwkeurig op de appel.
In de handjestafel experimenteren we met gaatjes.
Tijdens een spel gooien we met een dobbelsteen met kleuren (rood, geel en blauw)
én met een dobbelsteen met getalbeelden (1,2,3).
De kleuters nemen de parels in het juiste aantal én de aangegeven kleur.
Deze rijgen we op het touw.
én met een dobbelsteen met getalbeelden (1,2,3).
De kleuters nemen de parels in het juiste aantal én de aangegeven kleur.
Deze rijgen we op het touw.
We bekijken enkele voorwerpen die we vaak in de klas gebruiken.
Waar zit er een gaatje in?
Waar zit er een gaatje in?
We gaan aan de slag met een colorino.
In de bouwhoek bouwen we een holletje voor de muis.
In de bewegingshoek nemen we een gekleurde bal.
Nadien springen we in de hoepels naar de grote kaas.
Daar gooien we de bal in het gaatje met dezelfde kleur en grootte.
Wat een leuke activiteiten! Ze hebben er duidelijk veel plezier aan beleefd!
BeantwoordenVerwijderen